Små händelser

Små händelser
Livet här

torsdag 14 maj 2015

Nu börjar mitt sommarjobb!!

Så var det åter tid för att behöva ta fram symaskinen (vilken inte jag har ett bra förhållande till). 
Sommar här innebär ofrivillig sömnad, då eksemtäcke och flugtäcke behöver lagas åtskilliga gånger under sommarperioden. 
Igår var det eksem huvans o täckets spännen som var avslitna.... men de måste först torka, då de var blöta. 
Önskar att jag hade bättre insyn i sykonstens värld!!!.. men i och för sig heter det väl "skomakare bli vid din läst!
Regnvädert igår, resulterade i städning både inne i huset och utomhus.... där två trädgårdsbänkar, fyra stolar och två bord blev körda till tippen... de hade gjort sitt här på gården. 
 

 Häggen blommar nu... underbart och vilken doft den sprider. 

Posten kom med ett par paket, vilket alltid är roligt. 
En antik blus från början av nittonhundratalet, troligen ifrån Amerika och ett par antika långa skinnhandskar, passade bra in bland de övriga plaggen. 








De antika sidenskorna fick jag för några dagar sedan.... slitna men charmiga.

Idag hoppas jag att det ska bli en ridtur och lite pyssel.Ingen post idag, då det är helgdag och därmed inga spännande paket.....nåja, det kan inte vara julafton varje dag.
Kul att Du besökte mig här, nu önskar jag Dig en härlig dag. Kram Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: