Små händelser

Små händelser
Livet här

onsdag 13 maj 2015

Tisdag

Dagen började här vid fem tiden, av att klockan ringde och igår hade jag en sådan morgon, då jag mest av allt bara ville dra täcket över huvudet och sova vidare. 
Men jag fick vara så snäll och stiga upp, alla djur hundar, katter, får på och hästar skulle skötas om, samt fodras. 
Igår visade temperaturen på ljumma 10 plusgrade,jag är lite orolig för att blåbärsblommorna har tagit skada, då vi har haft ett par frostnätter. 
Jag måste berätta att vi har fått ett nytt djur här på Liljegården.... .....en vildkatt som har hittat till våra katters matskålar. Nu sätter jag ut en skål mat till den inne i stallet som den kan äta ur på natten... och på morgonen är skålen tömd, så nu får vi se om den kan bli tam. 

När sedan klockan var sju, gav jag mig iväg till byn, där jobb väntade. 

Jag kom hem igen vid sju tiden på kvällen.... en lång dag. 
Trotsade regnet och gick ut och för att räkna fåren i hagen och kolla över dom, alla såg ut till att må bra. 

Det blev premiär igår, att för första gången provsmaka den egna sparrisen, jag lindade bacon runt omkring dom och stekte...... mums!!.... sååå gott!! 
Annars var kvällen lugn här igår, Winston bänkade sig framför teven som vanligt ...... han älskar tv tittande! 


Vi var glada för att vi fick gödslat hagarna igår. 
Det sägs att man inte kan få för mycket regn innan midsommar. 
Så nu hoppas vi på en bra höskörd så småningom. 

Några får behövde jag inte räkna,  i sängen... för att kunna somna!!!!

Idag är det fridag för frun här.... skönt!! 
Regnet öser ner, så det lär bli inomhus sysslor här. 
 Tack för Ditt besök här hos mig idag, i detta ruskväder!!!
Kram Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: