Små händelser

Små händelser
Livet här

måndag 25 maj 2015

Så var det åter måndag


Ja, så har fyra fridagar nått sitt slut, som vanligt tror man att så mycket ska hinnas med och det gjorde jag också hi, hi!!... det var ett skämt!! 
Vi har haft besök av vår ena dotter, både lördag och söndag, så det har ventileras en hel del.... så det som inte blev gjort, hinner jag med en annan dag..... det är alltid roligt när barnen kommer hem. 
Vi var ute på en härlig ridtur, jag trodde då jag ryktade hästarna i lördagskväll, att de skulle vara rena.... men oj vad jag bedrog mig!! 
Samtliga hästar var lika smutsiga igen, så det var bara till att börja om! 


De små kalvarna på grönbete och det bästa av det hela är att de får gå med sina mödrar.  Jag fick mockat i en av hagarna, det var en hel del, då jag inte hade gjort det på en vecka.... så det var mindre kul, men måste göras. 
Min favorit plats i fårhagen, sitta och begrunda dagens händelser, medan solen börjar dala.... ett bra avslut på dagen.  



Jag fick även sänt iväg några paket, till sina nya ägare och jag sabbade mig,jag skulle ha budat på en uppstoppad andhona .....men tyvärr blev det galet!!  Däremot köpte jag en antik engelsk hattask, så jag får väl vara nöjd..... inte lönt att gråta över spilld mjölk.
Så blev det även kväll här igår på Liljegården, helgen har bestått till störst delen av utevistelse för mig och det älskar jag!! 
Nu har vi åter, en hel orörd vecka framför oss... mina vänner. 
Så tag vara på dagen, kul som vanligt med Ditt besök hos mig. Kram Ingela 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: