Små händelser

Små händelser
Livet här

lördag 16 maj 2015

Nu fullständigt exploderar det i naturen!

Man hinner inte med, naturen fullständigt exploderar......den ena blomman efter den andra tittar upp, violer, liljonkonvalj, gökört m.m. 
Jag hörde göken när jag var ute och red. 

Det var en södergök....som hördes, ko, ko, ko! 
Om man är skrockfull, var det inte bra med en södergök som betyder dödergök.... Usch!! men jag är inte skrockfull!! 

Jag gick en tur med en av hundarna och plockade lite vilda blommor, som jag ska ta med mig till jobbet idag. Man får ta in naturen till vårdtagarna, då de inte kommer ut i skog och mark..... förhoppningsvis kan blommorna väcka minnen till liv om svunna sommrar. 



Nackdelen nu, är alla dessa fästingar.... får ta bort dagligen på hundarna. De är duktiga, de står på rad och väntar på sin tur att bli undersökta. 
Jag får se till att köpa fästinghalsband till hundarna, det är verkligen effektfullt..... det håller fästingarna borta hela sommaren. 
Jag hade behövt halsband till hästarna också, tyvärr så finns det inte. 
Vill inte att någon häst ska drabbas av elichia, jag har fått det tidigare på två av hästarna här och det är verkligen inte roligt. 
 Lilla Wilda har jag satt i boxvila och medicinerar henne, då hon visade tecken på fångkänning . Inte roligt att vara häst och inte kunna gå på sommarbetet.
På tal om min sykonsten av eksemtäcke häromdagen, den varade inte länge! 
Nu på morgonen var huvan åter itu, pust o stånk ..... men nu har jag bevis på förövaren till detta elände. Fari!!!!.... nu kom jag på dig!  Han stod och slet på Pjakkurs huva, han har även ovanan att dra av honom grimman..... jädrans häst!! 
Nu har jag honom i annan hage tillsammans med Mulle.
Du får ha en härlig dag och kul att Du tittade inom till mig idag. Kram Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: