Små händelser

Små händelser
Livet här

måndag 4 maj 2015

Det blev det rosor

Söndagen var fylld med spänning, med en auktion på förmiddagen.... där jag lade bud på en vintage klänning som var helt bedårande, jag lyckades vinna med mitt bud (priset talar vi tyst om).  Klänningen ska jag inte använda, den ska ingå i ett stilleben.... det kommer bilder senare. 
I lördags var jag en sväng i en secondhand butik, där jag hittade en läcker gammal hatt. 

När jag skulle betala den, berättade jag för henne att jag inte skulle använda den för eget bruk ......  jag köper den till min man, av någon anledning tittade hon underligt på mig och med en tyst kommentar svarade hon "jaha!" 
 "Jag bara skojade "  då fick hon en helt annan min och sa " man vet ju aldrig "...... lite roligt måste man få ha här i livet!!!.... när man är på shopping tur. 
En tur igen till Ängelholm, blev det också igår.... måste försöka hitta rosa blommor som bryter av allt det vita och gröna i blomsterlådorna. 
Var inne i en stor blomsterbutik, men där fanns inget rosa som föll mig i smaken.... så det var bara till att jaga vidare och till slut hittades vad jag sökte, rosa roser!!! 
                   

Man ska inte ge sig, förrän man hittar vad man söker!! 
                         
Ännu ser det inte mycket ut för världen, men det blir säkert vackert, när de vita hängpetuniorna växer till sig och murgrönan likaså. 
Några nya kryddväxter fick jag också planterat.... citrontimjan som
passar så fint till lammkött. 
Ett nytt plommonträd är också planterat..... har tre stycken nu, jag älskar plommon....men ännu är träden små. 
Fika hos min dotter blev det efter Ängelholmsturen..... sedan styrde jag kosan hem. 
Där väntade de vanliga sysslorna med djuren och allt annat som skulle göras. 
Hann även med att shoppa tre nattsärkar, livstycke med vitbroderi och mamelucker allt från slutet av 1800-talet innan dagen var slut. 
Så blev det kväll och mörkret lade sig likt ett täcke över Liljegården, en dag hade nått sitt slut och kommer aldrig åter! 

Gårdagen bestod alltså av en hel del shopping..... lite roligt får man ha på en söndag... eller hur?? 
Jag hoppas på att de antika skorna jag har köpt, kommer med posten idag......längtar!! 
Idag blir det ridning om vädret bättrar sig...just nu regnar det, jag får se hur det blir med den saken. 
Kul att Du kikade in till mig idag. 
Kram Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: