Små händelser

Små händelser
Livet här

tisdag 19 maj 2015

Igår var en sådan dag....

...då det inte hände så värst mycket. 
De vanliga sysslorna med djuren och mockning ute i gruspaddocken. 
Lilla Wilda har fortfarande boxvila och ska så ha två dagar till, innan hon får prova på att komma ut i paddocken till de andra två som nu går där. 
Hon tittar så längtansfullt ut,när jag är hos henne. 
Jag fick paketerat en hel del, av det som jag ska lägga ut till försäljning.... 
vilket var en bra början. Jag behöver plats, så att jag kan köpa nya grejer, hi,hi!! 




En tur in till byn blev det också, då kylskåpet gapade tomt efter helgen. 
Sedan inte att förglömma, den roliga städningen.... eftersom att den har kommit på efterkälken, under helgen. 

Hästsläpet blev besiktigat igår, så nu kör vi två år igen, med godkänt ekipage! 

Fy så mycket knott, det var igårkväll, jag var tvungen att ta in en av hästarna, vilket gjorde att Wilda fick sällskap inne i stallet och det tror jag var uppskattat. 

Idag är det ingen rolig syn, när jag tittar ut...... Usch!!! 
Jag som hade tagit på ett nytt o torrt eksemtäcke på Pjakkur, nu på morgonen.... inte lär det vara torrt nu......ja vad är där att göra?? 


Det sägs att efter regn kommer sol, så det får vi se framemot... eller hur? 
Roligt att Du tittade in till mig, en sådan här regnig dag. 
Kram Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: