Små händelser

Små händelser
Livet här

tisdag 12 maj 2015

Fåren släppta på sommarbetet

Igår flyttade fåren och lammen ut till sin sommarbostad, detta var uppskattat.... grönt frodigt gräs, vilket är lite godare än vinterfodret, som består av hö. 
Sommar residenset 







          .....  
Hemkommen efter en arbetsdag, hann jag inte med mer än djuren igår. Men det känns skönt nu, då fåren går på betet.... underlättar något.
Snart så får jag ta över tre av hästarna, så att de går på nästan bara grus, de klarar inte av sommarbetet.....tyvärr!!  De har stor risk att drabbas av fång om de går kvar på sommarbetet.
Så jag får fodra dom med hö över hela sommaren, vilket är synd....men jag vill inte utsätta dem för risken att få fång.
Nu ser vi framemot tisdagens begivenheter.... vad det nu kan bli för något?
Var rädd om Dig, kul med ditt besök här hos mig på gården.
Kram Ingela

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: