Små händelser

Små händelser
Livet här

onsdag 6 maj 2015

Vår regnet

....satte verkligen fart på växtligheten här. Plommonträden har så smått börjat blomma och äppelträdet knoppar brister snart ut i blom. 
                  
Nu ser det förfärligt ut i träddgården när påskliljorna har blommat ut...... gräset får vi vänta med att klippa, då näringen i påskliljorna ska gå ner i löken. 
En del vilda blommor tittar fram i vår eländiga trädgård, men till midsommar, är det fritt fram att med gräsklipparen leta upp det vi kallar trädgård! 
Pallkragarna med jordgubbsplantorna har jag fått rensat ifrån ogräs och gödslat. 
När jag var ute och red, kunde jag se att smultronen hade börjat blomma...... härligt!! 
             
Annars hände det inte så mycket här hemma på gården igår, då jag igårkväll var på jobbet. 
Lite avkoppling med läsning blev det då jag kom hem igår, sedan var det godnatt för frun, då det stod arbete på morgondagens program. 
 

             
Idag lär det inte hända så värst mycket, då jag inte kommer hem förrän senare,djuren ska skötas och middagen ska lagas och sedan lär det åter vara kväll. 
Men det kommer en ny dag imorgon!! 
Idag kan jag glädjas åt att solen visar sig och några av dess strålar letar sig in här i köket nu på morgonen. 

Kul att Du tittade in till mig och jag ser framemot ett besök av Dig igen!  Kram Ingela 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: