Små händelser

Små händelser
Livet här

fredag 22 maj 2015

Ett nytt husdjur

Igår flyttade ett nytt litet husdjur in till mig..... så snällt,lydigt.. står kvar där jag har ställt honom, ger inga ljud ifrån sig och är billig i maten, för han äter inget. Vad det är för djur, undrar du kanske, jo en liten vit hermelin... en uppstoppad sådan. 
Snart ska han få sällskap av en ripa i vinterskrud, som kommer hit flygande vilken dag som helst hi, hi,... jag menade med posten!! 
Sedan är det bara den vita islänningen som saknas.... men det får nog bli inköp av vit färg istället... allt går att förnya sägs det! hi, hi!! 
Jag får nöja mig med, att äntligen ha hittat vad jag har letat efter länge.......FAKIREN!!! 


Nu har jag inte tid till att sitta och drömma om vita hästar, för nu väntar en häst som har rullat sig i dyngan.... att bli ryktad och därefter blir det en tur ut i vår herres underbara natur! 
Du får ha en härlig dag och tack för att Du tittade in till mig här på gården. Kram Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: