Små händelser

Små händelser
Livet här

söndag 3 maj 2015

Fårklippning på Liljegården

Så var det tid för vårens fårklippning, Anders Bagges lockar föll först.... han fick visa sig modig, inför sina tackor. 

Vår avelsbagge fick en ny frissa, månntro hans tjejer gillar den?? 


Så här var full rulle, skönt när det är gjort för de små liven. 





        

Baggförkläden blev det sedan för både Anders och bagglammen, detta då jag låter alla gå tillsammans ute på betena .....vill inte ha någon betäckning vid denna årstiden,det får vänta tills oktober /november. 
Alla blev inte klippta, det var bara livdjuren här. 
                   
Handkräm  behövs inte när man  handskas med ullen.... händerna blir så mjuka av det naturliga lanolinet som finns i ullen. 
Så jag får väl ta in en påse, då är det bara till att ta en tott ull, när händerna känns nariga... hi,hi!!
Vi firade även vårt ena barnbarn som fyllde 17 år...oj!! åren går fort, man ser det på barnbarnen.... det sker mycket i den åldern! Vi andra förändras ju inte... eller jag kanske har fel?... du får isåfall rätta mig, jag märker ingen skillnad, ha,ha!! 
               
Tack Nicolaj med familj fö en trevlig kväll med god mat och många skratt!! 

Barnbarnen hade tydligen lånat min mobil och tagit en groupie, för att överraska mig med.... Busungar!
Ja, söndagen här är späckad med både roliga och mindre roliga saker.... det sista utgör städning. 
Du får ha en mysig söndag och alltid roligt med Ditt besök här hos mig. Kram Ingela 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: