Små händelser

Små händelser
Livet här

söndag 31 maj 2015

GLÖM INTE MOR,alla andra dagar under året!!!

Igår var det regn och åter regn, solen visade sig.... men inte många minuter. 
Någon lust för en ridtur, fanns inte på kartan. 
Idag ska vi fira vår Wilma, som fyller år..... tänk 13 år, fattar inte vart åren har tagit vägen.... 
Presenten hon fick nu på morgonen var två nykokta märgben och det var uppskattat.... en tupplur efter det, var inte dumt. 

Nu på förmiddagen blir det de vanliga sysslorna som medföljer lantlivet.
Bakning måste jag sätta igång med, skulle gjorts igår.... men, men, så blev det inte. 


Ett nytt betänkligt ordspråk, har kommit upp.... blir spännande att se, när mannen lägger märke till det, hi!, hi!..
Om inte, så kanske när jag sätter upp ett till, som är mera i blickfånget...... älskar ordspråk!! 
Tidigare sökte jag febrilt efter en fakir och hittade en till slut, konstigt nog så har jag hittat en till,så nu har jag två. 



Känner mig ibland som Pippi Långstrump i mitt sakletande, men kul är det... när man letar efter något bestämt och hittar det!! 
Nu är det några uppstoppade fåglar som jag letar efter..... fint som inredningsdetalj. Nämnas bör att det är gamla objekt jag köper och som har lämnat jordelivet för många år sedan. 

Glöm inte att det är Morsdag, men jag tycker, att hon  ska kommas ihåg även andra dagar under 
året!!... inte bara idag!!!! 
Blir det uppehållsväder idag, lär jag sadla en häst och ge mig ut. 
Du får ha en fortsatt bra dag och tack för titten!  Kram Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: