Små händelser

Små händelser
Livet här

torsdag 28 maj 2015

Älskade pelargonier

Hästarna ska också ha lite sommarkänsla i stallet, även om de bara är där inne när de ryktas och görs iordning för en ridtur. 
Så det blev en tur till byn och blomsterbutiken. Valet blev rosa pelargonier till stallfönstren och vit och rosa i krukorna vid stalldörren. 

Jag hoppas att det uppskattas, ha,ha!...ska jag vara ärlig, så struntar de i, om det finns blommor i fönstren!

 Gårdagen gick åt till städning både i hus och stall. Äntligen har jag fått putsat fönstren här nere, ovanvåningen tar jag en annan dag.... en ska inte ta ut sig!! 
Tänker varje gång när jag har putsat fönsterna..... det här ska göras oftare, det var ju inte så jobbigt när man väl var klar!... av någon anledning blir det inte så. 
En paus i städningen blev det, medan golven torkade.
 Pelargonieskotten jag tidigare planterade,har börjat  blomma nu. 

Mårbacka är min favorit när det gäller pelargonier. 

Kul att Du kikade in. Kram Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: