Små händelser

Små händelser
Livet här

söndag 24 maj 2015

Har redan börjat att tänka på jul!!

Nej!....men har köpte hel del rullar med fina sidenband, när jag var i en secondhand butik igår. De kommer till användning när det blir dags att slå in julklappar...... tro nu inte att jag längtar till jul, vilket jag inte gör.... kunde bara inte låta bli att köpa.


 Nu till något helt annat, fästingar usch!!... säger jag, tog tolv stycken krypande på en av hundarna, när vi hade varit en tur i skogen. 
Men nu har jag varit och fixat halsband till alla hundarna, så nu är detta eländet med fästingar slut. 



Tre nöjda hundar, inte en endaste fästing efter dagens långtur i skogen..... sköönt!!! 
Fick även ryktat alla hästarna, så nu är de åter fina... så återstår det att se hur länge det varar? 

Vi hade en underbar dag igår, men någon ridtur blev det inte, jag hade mycket som skulle fixas... och som du vet, tiden går for, men idag blir det en tur istället, tillsammans med min dotter. 
Jag ska försöka hinna med städning inne i sadelkammaren, sedan återstår tömning av alla djupbäddar, både hos hästarna och inne hos fåren.... men det tar vi inte idag... får väl se om jag även i år kan få hit någon till hjälp? 

Jag fick sålt en del grejer igår på auktion, så nu kan jag åter fylla på hi, hi!!.... då blir mannen här glad!! 
Du får ha en härlig söndag och kul att Du kikade in. Kram Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: