Små händelser

Små händelser
Livet här

lördag 23 maj 2015

Jag tittade honom djupt i ögonen....

.....och viskade "jag är tacksam för att du inte är vit, vännen " hur skulle det sett ut när du har rullat dig i gyttjan?? 

Jag har alltid haft en förkärlek till fuxar och det syns, på min lilla flock som består av just fuxar. 
Jag och Fari tillbringade förmiddagstimmarna i bl.a. Bröderna Lejonhjärtans äpplelund. 
Ännu hade inte alla äppelträdens blommor slagit ut, men vi tog en paus.... vilken var uppskattad av både mig och hästen. 




Såg att smultronplantorna hade börjat bilda små smultron, samtidigt fanns det en och annan vitsippa som klamrade sig fast vid våren. 
Göken hördes från väster, vilket betyder bästergök.... livet är bra härligt!! 
En tur i skogen blev det med en av hundarna, har du lust?.. så följ med. 

Den bruna mördarsniglen har ännu inte kommit till gården, kanske det beror på att jag inte har några större odlingar, som den kan sätta i sig..... och det är positivt, den får gärna hålla sig väck. 
Idag har jag tänkt att rykta över samtliga hästar, de är inte för vackra i sin päls, när de har rullat sig i den värsta dyngan... de kunde hitta..... men det är ett skydd mot knott och andra flygfän.
Det blir även en secondhand tur..... så får jag se om det blir något som får följa med hem. 
Tack för ditt besök och Du är alltid välkommen! Kram Ingela 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: