Små händelser

Små händelser
Livet här

tisdag 26 maj 2015

Godmorgon

Winston hälsar Dig välkommen in!!
 
Igår blev det extra arbete här på gården, när jag kom hem. En av storbalarna inne i logen, gick varm och måste komma ut därifrån pga brandrisk. 
Jag såg ut som en fågelskrämma (värre än vanligt)då jag var full av hö i håret, när vi hade fått ut allt ifrån logen. Så nu ligger det en hel del hö på gårdsplanen.... som ska räfsas ihop. 

Nu behövs det varmare väder, så att jag kan börja måla utomhus på stallets ytterväggar. I väntan på värmen, ska jag fixa till och måla lite på snickarglädjen, som ska sättas upp vid ingången här på huset...en gör så gott en kan!! 

Igår kom min ripa flygande med posten, hon hade haft en lång flygtur,ifrån den andra ändan av Sverige och tänk.... hon hittade hit till Liljegården. 


Vädret är strålande med sol, nu på morgonen...... bara till att hoppas på att det håller i sig, tills jag kommer hem.... då ska det räfsas!! 

Du får ha en fin dag och vi här tackar för besöket. Kram Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: