Små händelser

Små händelser
Livet här

lördag 2 maj 2015

Godmorgon

Gårdagen innehöll de vanliga morgonsysslorna med djuren och sedan ett arbetspass på jobbet.
En tur till Ängelholm för att köpa en provdocka, som jag ska ha till mina gamla klädesplagg, som jag har samlat på mig.
                          


Jag passade på att köpa nya  vita blomsterlådor, till att sätta upp ute på farstukvisten. Det blev även vita blommor och  murgröna till att plantera , jag har tänkt mig att även sätta till något i ljus rosa....pelargonier eller vad det nu, blir som jag kan tänkas springa på. Jord får jag se till att köpa idag, för det hade jag inte plats med i bilen igår.....den var fullpackad med paket!! Bara jag inte nu är för tidig med att plantera,  för det har varit frostnätter här, jag får väl för säkerhet skull lägga något över dem på natten....är det inte så?.. att man har för bråttom ibland och då blir det pannkaka av det hela!! 
                                    
 Det fick bli ett par nya gummiskor också, de brukar inte ha något längre liv här hos mig....stallmiljön och blöta hagar gör snabbt slut på dom!!

Min gamla hattask som jag hade köpt, kom också igår, så den fick jag hämta hemma i byn.....spännande med paket. Nu väntar jag på att de gamla antika skorna också ska anlända, vilken dag som helst, sedan har jag för tillfället inte mera att vänta ......men det ska jag nog reda bot på!!!
                                        

Nu kan jag ge mig ut och resa....hi! hi!! men jag får först se till så att någon passar djuren och det lär inte bli lika lätt som det var att få tag på resväskorna!!!
Det är nackdelen , när man har djur....man blir  bunden.
Men väskorna har jag i alla fall, vilket alltid är  något......det finns dom som kan resa, men saknar väskor...lika illa vilket som!
                     

Idag ska fåren klippas, så nu väntar jag på att fårklipparen ska komma
 Kul som vanligt att just Du tittade in till mig... nu får vi njuta av dagen.... Kram Ingela 


2 kommentarer:

  1. Hej :D
    Så fint med provdockan och allt :D
    Ha en jätte bra dag på din fina gård med djuren
    Kram från grå mulna Sala

    SvaraRadera
  2. Hej Ingela! Tack för din kommentar på min blogg…. Apropå uteblommor, har jag redan planterat blommorna, verkar som dom inte har tagit stryk av kylan…än.
    Åh va skönt för fåren att få sin "sommarkostym"… *L* Ha en skön lördagskväll!! Kramiz Lotta

    SvaraRadera

Kommentar: