Små händelser

Små händelser
Livet här

lördag 9 maj 2015

Sitter på kammaren..


.......och summerar dagen som har gått och känner att jag är nöjd med min dag!! 

Den började som alla andra dagar, djuren skulle fodras osv.
Jag fattar inte hur mycket vinterpäls hästarna har?... jag ryktar o ryktar, det tycks aldrig ta slut!! 
Jag hade sällskap på dagens ridtur, av flickan som ibland rider här. Vi hade en härlig tur under förmiddagstimmarna, även om solen lyste med sin frånvaro!! 

Såg att liljonkonvaljen är på gång... härlig blomma, både i utseende och doft, så den kan säkert plockas till morsdag .....jag brukar få en stor bukett liljekonvalj av ena dottern då. 
                


Jag har en gammal kökssoffa i köket, under locket kan jag stoppa mycket och det har jag verkligen gjort. 
Så nu var det dags att ta fram och se vad som fanns där i och det var inte småting, som jag hade samlat på mig under åren. 
Gamla särkar, mamelucker, lakan och en massa vita dukar med hålbroderi. 
Så nu har jag både att strycka och tvätta.... jag ska ju inte vara sysslolös... ha! ha!!



              
Ja, nu så var det åter kväll och med den, de vanliga kvälls sysslorna ute i stallet. Jag trodde att jag skulle haft tid till lite roligt pyssel, men så blev det inte inte. 
Så nu önskar jag Dig godnatt och blåser ut ljuset! 

Kul att du tittade in till mig ikväll. 
Kram Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: