Små händelser

Små händelser
Livet här

fredag 29 juli 2016

TÄNK OM JAG HADE VARIT EN HÄST

Hästarna går lugnt ute på både betet och i hagen, det ända de tänker på är i stort set "mat!"
Ni har det bra ni, jag kallar det för semester, för jag tycker att det är alldeles för varmt att ge mig av ut på en ridtur, sedan ska vi inte tala om alla de stickande bromsarna som finns i massvis nu!!
Så killar njut ni av ledigheten....förlåt jag glömde att jag har en liten dam också, vid namn Wilda.



För små att vila mot, någon längre stund. 



Fari tycker nog att jag pratar mest smörja och orkar inte stå kvar för att lyssna! 


Nåja!... nu är jag ingen en häst, så jag får istället ta och rengöra efter dom inne i stallet. Idag tog jag åter tag i penseln, vilket inte var det lättaste, då solen åter strålade här ifrån en blå himmel.....men det finns något som heter "Paus", och det finns väl inget som säger hur lååång en sådan ska vara...eller??

Paus blev det, med vit chokladglass som jag ringlade min granskottssirap över....mmm såå gott när sirapen blir så där härligt seg tillsammans med glassen.



Passade även på att hänga ut tvätten, då det har lovats regn, senare här på dagen.


Så börjar kvällningen närma sig här, regnet kom som de hade lovat.....kanske inte helt fel?...då kanske jag får gjort lite av vad jag har på min lista över måsten som jag hade tänkt, klara av på min semester.....den som lever får se?? hur det blir med det!!!


Alltid lika roligt, då du tittar in till oss här på Liljegården. Kram/ Ingela


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: