Små händelser

Små händelser
Livet här

onsdag 13 juli 2016

PÅ MED STOR SKJORTAN!!

Sista arbetsdagen , morgonen började bra med en sol som sken ifrån en klar blå himmel.

NU!!....har bondmoran på Liljegården semester!
Oh, vad mycket jag ska hinna med, hjälp var ska jag börja? Jag får nog se till att skriva en lista och bocka av efter hand, som det blir gjort, annars är det lätt att dagarna går och man skjuter upp det till morgondagen.....plötsligt är morgondagen slutet på semestern.
Jag börjar varva ner genom att dra på stor skjortan och ett par byxor som sitter så där härligt löst och skönt!!
Min käre man hade varit ute och plockat blåbär, så över en skål blåbär, försökte  jag se till att skriva ner den där arbetslistan och inte skjuta upp det till morgondagen.

* Plocka Vinbären
* Städa stallet
* Måla inne i stallet
* Städa foderkammaren
* Städa Sadelkammaren
* Göra nya djupbäddar i alla hästboxarna och till   fåren
* m.m.
Oh! känner mig redan trött!!...jag får inte ta ut mig, de första timmarna på semestern.


Så jag tog det lilla lugna och strosade runt och njöt av tillvaron.


Kram ifrån en semesterfirande bondmora/ Ingela





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: