Små händelser

Små händelser
Livet här

onsdag 27 juli 2016

MITT LOPPISFYND " EN TOA "

Morgonstund här vid köksbordet, sitter och filosoferar om vad som ska göras idag.....hästar och får ska flyttas till en annan hage, där de ska gå tillsammans, detta skulle varit gjort igår....men bättre sent ,än aldrig.

Ulle var den som först vågade sig ut ibland hästarna, tjejerna hans, stod och gapade av förundran ...inte är väl jag någon räddhare ropade han, då han spatserade tufft ut till hästarna.

När de såg att det inte var någon fara på färde, traskade även tjejerna ut i hagen....med lite hjälp.



Ja du Winston, det här var svettigt! 

Paus med en kopp kaffe, smakade bra, efter avklarat arbetet, med att sätta upp grindar till hagen.

Då rullar en bil in på gården, vi får besök av en av våra döttrar och barnbarnet.....trevligt!!

Jag var ju på loppis i Danmark och fick köpt en del kul grejer.



Bl.a. en toastol till våra gäster, skämt åsido......rättare sagt ett antikt pottskåp, som säkerligen har varit lyx hos någon för länge sedan, då denne har sluppit springa ut på utedasset. Jag kunde inte motstå det, så det fick följa med mig hem till Liljegården.

Jag tänker dock inte ha det till varken gäster eller till eget bruk, när jag är nödig!! Nej du här ska det användas till helt andra saker......



Ljusstakarna kommer även de ifrån loppisen.

Ja du, det här var lite av min dag. Kram/Ingela

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: