Små händelser

Små händelser
Livet här

fredag 22 juli 2016

MED EN UNDULAT I HANDEN.

Du det blir inte alltid som man har tänkt sig.... kalla mig dum eller tokig! För vilken vettig människa åker Själland runt, med en undulat🐦 i handen?.... Jo, det gör bondmoran ifrån Liljegården!
Nu var det så att jag och döttrarna skulle ut för att shoppa, oturligt nog passerar jag en liten vilsekommen undulat sittande på trottoaren mitt inne i byn.
Plötsligt står bondmoran där med en undulat i handen , vad gör jag.... inte släpper jag den mot en säker död! 
Liftar med en dam till en polisstation ,damen ifråga har slutat att fylla år..... Tjooo vad det går, mot enkelriktat ⛔ över farthinder, där sitter jag vettskrämd med en lika vettskrämd undulat i handen.
Inte var där någon som var intresserad av min lilla pippi, så färden går vidare för att söka 🔎 upp ett djursjukhus.
 Efter en  halvtimmes snack hit och dit inne på djursjukhuset, ger de med sig och tar sig an undulaten. 
Åter en tur med min nyfunna vän "damen" in till Helsingör, med en tröja som är nerfläckad av undulatskit och med fjädrar i håret, stiger jag ut ifrån bilen och tackar damen för sightseeingen av Själland. 
Letar upp döttrarna och ger mig äntligen ut på shopping.
Vad ska en bondmora shoppa? 
Jo, gummistövlar så klart att ha där hemma i stallet..... men du det blev en hel del annat också. 


Imorgon är det åter shopping och loppisbesök, men då utan fjädrar i håret och en tröja utan 🐦 fågel skit. 
Kvällen blev lugn med ett välbehövligt bad 🛀 i böljan den blå. 


Så ser jag framemot en ny dag med nya äventyr. 
Kram /Ingela 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: