Små händelser

Små händelser
Livet här

tisdag 26 juli 2016

SEMESTER IFRÅN MITT ARBETE /ARBETE HEMMA

Även om hela dagen har bestått av arbete här hemma, så känns det som semester ändå. 
Förmiddagen gick åt att mocka i hagen, som inte hade blivit mockad på de fem dagarna då jag var bortrest. 
Men nu är jag ikapp.... skönt!! 

Jag har målat i den sista boxen och lagt torv och strö i samtliga boxar. 
Pjakkur fick inviga en av boxarna, då han skulle få ett nytt täcke, det andra hade han dragit sönder..... inget ovanligt, när man har en häst som går med eksemtäcke. 



Paus i arbetet, med sill och potatis, gott när det är varmt ute, lika varmt inomhus.

Kanske du tycker att det inte är vettigt att sätta igång med ett  🍞 brödbak i denna värmen, men vem säger att jag skulle vara vettig??

Surdegen var klar till att baka med och brödbak är ju inga konstigheter.... det går kvickt o står på jäsning medans jag fixar lite annat.

 


Imorgon blir det fortsättning med att måla 🎨 väggarna i stallet. Emilia ett av våra barnbarn kommer hit och hjälper mormor med målningen imorgon. 
Annars har det inte hunnit hända så mycket mer här idag , alla djur här på gården mår bra, det får man vara tacksam för. 
Var du än befinner dig i världen 🌍, så är du alltid lika välkommen att titta in till oss här på Liljegården. 
Kram /Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: