Små händelser

Små händelser
Livet här

lördag 16 juli 2016

DAG TVÅ!!

Igår gick jag in på min andra semesterdag Och listan är fortfarande lika lång på alla mina måsten, som jag har tänkt mig... att beta av ett efter ett!!
Men räknas inte tanken?...tänkte faktiskt börja att göra rent i foderkammaren igår, men då ringde dottern och frågade om jag skulle hänga med ut o plocka blåbär. Inte kunde jag  väl göra henne besviken, hi,hi! så gummistövlarna åkte på i en ryslig fart....det kommer en dag imorgon och då kan jag ta foderkammaren. Så lätt det är att skjuta upp saker och ting till morgondagen....eller hur??



Bären rensas på plats, för det finns väl inget tråkigare än att behöva rensa bär när man kommer hem.


Måste erkänna att turen i skogen var förbaskat trevligare än att städa, men idag kommer jag inte undan (tror jag, men jag vet inte helt säkert).

Från det ena till det andra, igår fick jag plockat mina första egenodlade morötter, ja du läste rätt, lilla jag har lyckats med bedriften.....otroligt!!



Så du kan nog förstå vad min lunch igår bestod av.

Vilken känsla, när jag satte gaffeln i mina alldeles  egna primörer, snacka  om att vara gott!! "släng dig i väggen capacho".


Det där med odlingskragar, är en genial ide för en som mig, som verken har tid eller lust att ligga på knä och luka i ett trädgårdsland. Utdelningen av fröna jag satte, med både det ena och det andra räcker gott och väl till oss.
Gurkplantorna växer så det knakar, så här ska göras inläggningsgurkor till hela vinterbehovet. 

Hädanefter kommer det att odlas på detta viset.

Ja du, detta var lite ifrån dag två på min semester, idag har jag lovat mig själv, att börja med foderkammaren. 
Kram /Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: