Små händelser

Små händelser
Livet här

tisdag 5 juli 2016

GRÅTT BLIR TILL VITT!!

Gråväder ute, så någon ridning blir det inte idag. Min tanke var att jag skulle ha haft plockat kryddväxter för att frysa in, men det får vänta tills det blir torrt väder.
Så det blev istället målning av en trist grå trälåda, jag vill inte ha grått inomhus, det får räcka med att vädret är grått. 
Så den vita färgen plockades fram, sedan kunde bondmoran gå igång med färg och pensel...Oh!nu lät jag som Ernst Kirchsteiger.


En text målades också på, sedan återstår det att göra lite finish på lådan genom slipning.

Får se vad för slags växter som ska i lådan,   

Några gröna växter som passade hittade jag inte, så det fick bli lavendel... jag känner mig rätt nöjd ändå.





Så återstår det, om jag kan hålla liv i dom, vill inte påstå att jag är duktig med det som heter "vattna!"


Men du, blomsterhandlaren ska också överleva! 

Kram /Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: