Små händelser

Små händelser
Livet här

söndag 10 juli 2016

SÖNDAG KVÄLL!

 Så har denna helgen gått med arbete, så något utöver detta har inte hänt här på gården.
Jag börjar bli bekymrad när det gäller att få in vinter hö till djuren, när det var varmt och torrt väder, växte gräset inte.....nu har det växt, men nu regnar det mest varje dag! Det är svårt för alla som ska ta hö, vi köper även hö....så det återstår att se, om det går att få tag på något hö??

Det går ju en hel del hö här, till både hästar och får. 

Nu till något mera uppmuntrande, vildhallonen har börjat att mogna, men de behöver sol ☀, för att få den där riktigt goda hallonsmaken. 

Luktärtorna som jag planterade, börjar sätta fart nu, så snart ska jag väl kunna fylla en vas med dessa underbart söta blommor. 

Oj!... det blev mycket rött, egentligen inte min favoritfärg, jag  hade hoppats på lite fler ljus rosa blommor, men jag kan inte få allt. 

Så var det kväll och bondmoran åter hemma på gården efter en arbetshelg. 
Trodde att Pjakkur skulle kunna vara ute i natt,  men det räckte att han såg när jag körde in på gården, då kom han som ett skott till grinden och gick av och an... då kan jag inte annat än smälta för min  lille gosse och hämta in honom...nöjd och belåten, gick han raka vägen in i sin box. 

Nu ska jag sätta mig och se sista halvleken av finalen i fotboll....sedan blir det god natt för bondmoran.
Du får ha det gott, kram/ Ingela

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: