Små händelser

Små händelser
Livet här

tisdag 19 juli 2016

NY ARBETSKRAFT HÄR PÅ GÅRDEN

Jag måste berätta om en komisk händelse.....tål du inte skit snack? hoppa då över denna biten av inlägget.
I morse när jag gick ute i en av hagarna och mockade, kommer en av hästarna i full fart bort till mig och parerar in sin ända mot grepen som jag mockar med  och släpper ett lass skit i denna.
Sedan tittar han nöjd på mig och det är precis som om han ville säga," här har du detta också!"....sedan vandrar han belåtet bort till de andra hästarna.
( bilden fick jag arrangera, då jag så klart inte hade kameran beredd. Du får ana dig till vad där  skulle ligga i grepen.)
Ja man får uppleva många roliga situationer tillsammans med djuren.

Här på Liljegården har vi ett gäng av fåren som gärna sköter trädgårdsarbetet i vår trädgård. Lasse ,syrran, morsan och mormor klarar det i ett nafs!!





Idag har det jobbats här på gården.
Ny arbetskraft kom hit, då den gamla hade blivit utsliten...ha,ha!!
Den sista djupbädden i häststallet skulle tömmas, så att jag sedan kan få målat färdigt
Två rappa ungdomar fixade detta, så säg inte att ungdomen är lat.





Tro nu inte att jag låg i någon solstol och latade mig, jag vet knappt vad en solstol är, för här är det jämt att göra......lata sig får jag göra när jag blir gammal!!!
Nej bondmoran körde i skytteltrafik med torvmull till alla hästboxarna och där gick en hel del till, sedan ska det läggas spån på.....

Skönt när allt står färdigt för hästarna, när de sedan till hösten återigen ska tillbringa nätterna inne i stallet.

Ikväll silades Rallarsaften och provsmakades så klart, betyg jättegott!

Måste berätta om min Älggrässirap som jag kokte igår och  som även funkar vid  värk. Jag åt två msk av sirapen i morse, både för att den är himmelskt god och för att jag hade värk i ena höften (träningsvärk). Efter en timme kände jag inte av värken längre, om det berodde på sirapen eller vad, vet jag inte. Sirapen innehåller ju salicylsyra, så det är ju inte konstigt om det berodde på sirapen.

Ja så såg dagen ut för mig, jag hoppas att din dag också har varit bra.
Kram/Ingela



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: