Små händelser

Små händelser
Livet här

torsdag 21 juli 2016

BONDMORAN FLYR LANTLIVET!

Det var bestämt sedan en tid tillbaka att jag skulle lämna landet, för en resa ut i vida världen och där korsa ett stormande hav vid namn Öresund.... för att slutligen hamna i landet Danmark, rättare sagt Helsingör. Där ska jag spendera fyra dagar tillsammans med våra döttrar, vid havet med bad och mycket annat roligt.
Hej då Liljegården, nu lämnar jag lantlivet för att insupa havsluften!


Det var egentligen inte rätt tid för detta, då höet ska tas in.... men lugn, jag har fått hit bra arbetskraft.... duktiga ungdomar som hjälper mannen. 




Jag ser verkligen framemot fyra dagars ledighet ifrån gårdslivet... det blir inte så ofta som bondmoran sticker iväg härifrån gården och lämnar mannen och djuren. 


För att göra det lite lättare för mannen, går alla hästarna i samma hage, där det finns ligghall att gå in i, när flugorna blir för envisa. 

Fåren har stallet att tillgå, katterna och hundarna ska ha sitt, men du han kommer att fixa det hela, så jag behöver inte bekymra mig. 







Men jag sticker inte under  stol, med att det hade varit lättare att sticka iväg, om jag istället hade haft akvarie fiskar eller en kanariefågel....  men inte lika roligt. 
Kram /Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: