Små händelser

Små händelser
Livet här

fredag 8 juli 2016

FUNDERINGAR OCH VAKTHUNDAR!!

Jag funderade på när jag susade förbi gårdarna, längs de skånska vägarna, där gårdarna ligger omgivna av sädesfält så långt ögat når.....att där måste det vara dåliga rid möjligheter  i naturen.
Jag känner mig verkligen priviligierad ,som har naturen runt omkring mig här på Liljegården , här kan jag både rida över ängar och i skog. Jag tillhör de som gillar att ta ridturer i naturen, bara jag och hästen, lugnt och skönt.....uppleva naturens skiftningar. Jag är inte för att rida i paddock eller ridhus, det har jag gjort tillräckligt.
Idag tog jag en ridtur på självaste "Kungen" här på gården (Fari.)


Så var vi nästan färdiga för att ge oss iväg. 


Så bär det av över stock och sten! 


Inne i skogen, skönt och fridfullt..... 
nu är det åter vatten i bäckarna, som tidigare har varit uttorkade. 

Det känns skönt att ha tre rejäla vakthundar här på gården, gud nåde om det skulle komma in någon otydd här....för den ene stångas och de andra två hugger, så de lär inte komma helskinnade härifrån.



Ikväll fick jag bakat två stycken Österrikiska bröd av degen jag blandade igår, en så kallad skållad deg....ska bli spännande att smaka, då jag inte tidigare har bakat efter detta receptet. kan tillägga att gott blev det! 


Surdegen jag satte igång igår, står och bubblar, ett gott tecken!
 Du får ha en riktigt härlig helg, för det ska jag ha på mitt jobb.
Kram/Ingela



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: