Små händelser

Små händelser
Livet här

torsdag 7 juli 2016

ÄNGELHOLM O HELSINGBORG

Idag har jag varit på språng ifrån morgon till kväll. Även om man är bondmora, så behöver man shoppa loss.....detta fick bli i både Ängelholm och Helsingborg, allt finns ju inte i byn ute på bondvischan.
Med bilen full lastad med kartonger och paket styrde jag nöjd färden hem igen.....nu får det räcka med shopping på ett tag, så att plånboken hinner med att fyllas på igen!
Nu får jag se hur länge dessa klarar lantlivet, det brukar inte bli så länge. 
Jag har skaffat lite jobb till mannen, möbler som skall sättas ihop och elektronik som ska installeras....så blev han glad hi,hi!!!

Hemma väntade de vanliga sysslorna, så det blev kvällsarbete ute i hagarna...men vad gör det, när man har haft roligt hela dagen ?

Jag hann med att röra ihop till en surdeg och till en skållad deg, som jag ska baka ut i morgon.



Nu gäller det att surdegen kommer igång, någon bakning med den lär dröja.. 
Så är denna dagen snart slut, vädret vi har gör att det känns  som om sommaren är slut och att vi går mot höst...konstig känsla när jag inte har haft min semester ännu!


Kram/Ingela

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: