Små händelser

Små händelser
Livet här

lördag 30 juli 2016

HÄMTADE IN IFRÅN GÖDSELSTACKEN

Ja du, så hade vi lördag.....gråväder med duggregn, vi behöver vatten ute i markerna...så regnet gör gott!

Jag fick syn på mina  Mårbacka pelargonier som jag hade slängt ute på gödselstacken, för ett par veckor sedan och kan du tänka dig att där fortfarande var liv i dom......riktiga överlevare!!
Tyckte att de var värda att få ett fortsatt liv , så jag tog blomskott ifrån dem och planterade i nya krukor...vips så hade jag fyra nya pelargonier hämtade ifrån gödselstacken inte illa?






Dagen har bestått av målning ute i stallet, snart börjar jag att kunna se ett slut......det känns så skönt ,när man vet att det är rent och fint tills att hästarna åter ska stallas in nattetid.....men detta dröjer ännu.
Efter dagens arbete här på gården, tyckte jag att det var värt en liten belöning, så jag gjorde något som jag aldrig tidigare provat på "Churros"!



Du som är med i svängarna och bor i någon stad, har säkerligen ätit dessa små bakverk, men här ute på landet visste jag "bondmoran" inte vad det var.....men nu vet jag!!




De var försvinnande goda , så kakfatet tömdes i en fart av mig, mannen och av hundarna, inget varar för evigt...är det inte så?
Två nöjda hundar, som tyckte att det var smaskens! 💕 

Nu mot kvällningen blev det åter sol, jag tog en tur ut i hagen där fåren och hästarna går tillsammans, alla såg ut till att må bra...skönt!!



Det är så mysigt när alla går i samma hage ( nästan åtminstone tre av hästarna här går i en annan hage, då dessa har lätt för att få fång.)

Jag hoppas att du har haft en bra dag, du är alltid lika välkommen att titta in till oss här på Liljegården.
Kram/Ingela

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: