Små händelser

Små händelser
Livet här

torsdag 28 juli 2016

HÄRLIGA SOMMARTID, MED NJUTNING FÖR BÅDE ÖGON O MUN

Ännu en dag med strålande sol, någon målning blir det inte idag.....det gör jag när vädret blir sämre.....Ingela!!! det du kan göra idag, skall du inte skjuta upp till morgondagen, nog så sant....men det gör jag ändå.



Jag har ingen vidare trädgård att skryta med, då det gäller blomster rabatter....det finns inte tid för detta.
Luktärter sådde jag i odlingskragarna, de skulle fungera som vindskydd till grönsakerna.
Nu blommar de för fullt, så jag har luktärter både här och där, både för fägringens skull och deras underbara doft.












Rallrosorna ser ut till att snart sjunga på sista versen, så jag plockade till ännu en omgång saft.....det gäller att fylla på förrådet till mörkare årstider, som för övrigt börjar göra sig gällande nu på kvällarna...snyft!!






Nu går vi hem och gör i ordning, till saften.



Jag hoppas att även du har haft en fin dag, kul att du tog dig tid att titta in till oss här på gården.
Kram/Ingela

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: