Små händelser

Små händelser
Livet här

lördag 31 oktober 2015

SOL, ÄPPLE OCH JORDÄRTSKOCKOR

Det gäller att få avklarat alla sysslorna i stallet, innan jag sticker till jobbet. 
Oj!..sista dagen i oktober. 
Lammen Saga och Tindra ser ut till att må bra..... vilket jag är tacksam för. 

Finns det något godare än att sätta tänderna i ett gott äpple, nu när det är högsäsong för denna frukt? 


Allt fixat och klart för djuren. Pelargonerna ute i stallet, är fortfarande fina..... fast än att de är dåligt sköta av mig.... hmmm!! 


Jag måste se till att bli färdig med att ta upp jordärtskockorna och göra en härlig soppa. 
De är inte stora iår, men jag har hört av andra att deras också är små........skönt!!... då beror det inte på mig hi,hi!!!

Nu när det är tid för mig, att ge mig av hemifrån.... tittar solen fram, härligt för er som är fria och kan njuta av dess strålar. 
Jag är lika glad än då, fastän jag inte kan det...... jag får säkert en trevlig dag på jobbet. 
PS.det ser ut som om jag hade tandvärk.... men så var inte fallet. 
Munnen full av karameller... såå gott!! DS. 
Jag hoppas att du får en bra dag. 
Kram Ingela 

2 kommentarer:

  1. Hej Ingela
    Visst rusar tiden iväg, redan november.
    Nu går det fort. Allt för fort.
    Ha en fin vecka.
    Kram/Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Lena
      Ja, tiden går allt för fort!!... eller så beror det på att man är saktfärdig numera??
      Du får ha en bra vecka och skynda långsamt!!
      Kram Ingela

      Radera

Kommentar: