Små händelser

Små händelser
Livet här

tisdag 6 oktober 2015

En liten fundering......

......i höstmörkret. Nu är det den tiden då stearinljusen fladdrar i lyktor och stakar. 

Jag sitter filosoferar här,när mörkret gör sitt intåg.





I år borde jag kanske vara tidigt ute, när det gäller julklapps in köpen..... samma visa varje år, det brukar bli ett par veckor innan jul, då det mesta ska ordnas. 

Du kanske tillhör den duktiga skaran, som börjar köpa nästa juls paket, redan efter nyår och har därmed ett helt år på dig. 
Jag har en dotter, som tillhör den skaran!! Men det är inte helt kört, börjar jag nu.... då har jag gott om tid!! 

Ännu kan man höra ett och ett annat bi surra i hagarna, på jakt efter någon sommarblomma som har dröjt sig kvar. 
Så visst känns julen ännu långt borta? 
Det får nog bli till att se, hur det blir med det där att vara tidigt ute!!!hi,hi!!




Nu njuter vi först av hösten.... sedan ordnar det andra sig alltid, om man tar det som det kommer!! 
Nu får du ha en fortsatt bra tisdag! 
Kram Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: