Små händelser

Små händelser
Livet här

tisdag 27 oktober 2015

NÄR SKA DET VÄNDA TILL NÅGOT POSITIVT???

Dagen började med stallarbete i arla morgonstund, för att sedan fortsätta med en arbetsdag inne i byn. Termometern visade -5grader... härligt!! 






Hemma igen vid middagstid, märker att en tacka inte äter av varken pellets eller hö..... säg inte att hon är sjuk. Hon har ett lamm, som fortfarande diar, så det får inte vara sant!! 
Härligt med djur... svar: sant!!... men denna sommaren och hösten har det ena djuret efter det andra, avlöst varandra när det gäller sjukdomar.
Vad det beror på, är ett stort frågetecken...... kanske blir de för väl ompysslade, men så ska det ju vara.
Jag hoppas verkligen att det bara är en tillfällighet, det där med aptiten.
Tycker att jag för tillfället går omkring med en ständig oro för något av djuren här..... när ska det vända??? 

Kloklippning stod på schemat för hundarna.... inte precis uppskattat, men det går bra. 

Som du säkert förstår, så har jag bara fått gjort de vanliga sysslorna.
Nu hoppas jag på något positivt, för morgondagen..... när det gäller djuren. 
Jag hoppas att din tisdag har varit bra. Kram Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: