Små händelser

Små händelser
Livet här

fredag 30 oktober 2015

RIDNING OCH JULGRANSPRYDNADER!!

Fredag..... jag fattar inte vart dagarna tar vägen. 
Det känns så lugnt och skönt här på gården nu, inga sjuka djur..... förutom tackan som haltar. 
Idag kände jag för att ge mig ut på en ridtur, tillsammans med Frida. 



En riktig höst tur, med prasslande löv under hästens hovar. 
Träden är snart kala, något enstaka löv singlade så sakteliga ner till vintervilan, för att så småningom bli nerbäddad under ett vitt värmande snötäcke. 



Där gick kvickt ett par timmar, sedan skulle paddocken mockas.......så trots det gråa vädret, blev det mycket utevistelse......härligt.

Nu mörknar det fort om kvällarna och då kan man ta fram papper, klister, band m.m. för att tillverka lite nya julgransprydnader......skönt att ha det klart, för att sedan bara till att hänga upp i granen när det blir tid.





När jag hade varit ute för att ta in djuren och fodra dom och sedan kom in, överraskade mannen mig med två danska smörrebröd...... smakade inte illa. 

Nu håller vi kväll här på gården och laddar upp för två arbetsdagar.

Du får ha en fortsatt trevlig kväll. 
Kram Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: