Små händelser

Små händelser
Livet här

måndag 5 oktober 2015

Vi här på landet, är riktiga ljushuvud!!

Pannlampan .....har vi bra nytta av här på landet, när man ska ut och hämta in hästar eller när man går ut med hundarna. Denna tingest behöver knappast du som bor i byn eller i en stan, där har dom ju lyxat till det med belysning. 
Här får vi springa omkring med våra pannlampor,...... vackra är vi inte  men vi är däremot det man kallar riktiga  ljushuvud!!! nu när höstmörkret kommer och det är beckmörkt utanför. En liten rättelse ang. ljushuvud, vi är det även under andra delar av året hi,hi!!!


Men ibland har även vi det lite lyxigt, med belysning..... Månsken!! 
Vi kommunicerar här på landet, genom att sända röksignaler till varandra. 
Här en bild på när jag signalerar (pratar)  med mina döttrar..... vilket jag gör en gång i veckan, när jag har samlat på mig tillräckligt med brännbart material!! hi,hi!!!!
Jag hoppas ingen har tagit mig på allvar, när det gäller hur jag kommunicerar...... man vet ju aldrig!! 

Dagsljus över hagarna och därmed inga pannlampor. Nu går hästar och får tillsammans i hagarna.




Hästarna börjar att få sin vinter päls och förvandlas till små mammutar, denna bilden är tagen  i våras. 
Här är en som tittar längtansfullt, på när kompisarna som går på betet. 
Ja han förstår inte, att jag bara vill hans bästa. Vill inte att han ska få  fång igen,men han går inte ensam.... lilla Wilda är honom trogen. 



Jag kan gott förstå, att han blir ledsen och vänder rumpan till, de två som stor och glor!!! 
När jag höll på med att fylla vatten i karen, fick jag ett oväntat besök av en snok. 

Jag valde att flytta den till ett tryggare ställe, där den är utom fara, för att bli trampad av en häst. 
Söndagen gick i lugnets tecken här. 
Idag måndag och därmed åter arbete! 
Du får ha en bra måndag, du är alltid välkommen hit.
Kram Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: