Små händelser

Små händelser
Livet här

torsdag 15 oktober 2015

VILL SÅ MYCKET!!

Torsdagen här, ville jag utnyttja till fullo innan jag skulle ge mig av för att jobba! 
Jag fick skilt ifrån en tacka, ifrån den övriga flocken..... lyckades inte med det igår. Hon är halt och behöver vila sig, ska inte anstränga benet, genom att gå ute och beta. 
Det var inte populärt, hennes barn och barnbarn stod utanför och ville in till henne. 


Så nu är det bara till att hoppas att vilan gör nytta. 

En ridtur blev det på morgonen, tog på reflexjackan........ tror väl inte att älgarna springer omkring med reflex västar i skogen hi,hi!!...... så jag syns, ifall det skulle stå någon jägare på pass. 

Såg att det blir glesare och glesare mellan blåklockorna , när jag red. Så gårdagens vårkänslor, var väl närmast en hägring!! 

Även pelargonierna här hemma, börjar se något ledsna ut, men jag vill dröja mig kvar vid sommarkänslan.... så de får stå kvar ännu ett tag!! 

Fönsterna här fick en välbehövlig putsning, innan det blir för kallt... skönt att kunna se ut! hi,hi!!
Så eventuella fönstertittare, får allt passa sig.....de lär bli upptäckta snart, av denne herren innanför, nu när han kan se ut!!! 
 Har fått hängt ut tvätten, månntro det blir sista gången för i år? 
Skulle haft gjort ny citrondricka, men jag tror inte jag prioriterar det idag....  det finns annat för den som är törstig. 


Nu händer det inte så värst mycket här hemma , då jag snart ska ge mig av till jobbet. 
Du får njuta av dagen och var rädd om dig..... hoppas på ännu fler besök av dig framöver!! 
Kram Ingela 

2 kommentarer:

  1. Hej
    Nu blev jag sugen på citrondricka. Men det få anstå till en annan dag. Som någon klok en gång sa varför göra idag det som kan göras i morgon.
    Tror jag gör så
    Ha en fin helg
    Kram/Lena

    SvaraRadera
  2. Godkväll Lena
    Det ordspråket anammar jag!!
    Jag önskar dig en härlig helg!... med förhoppningsvis lite sol.
    Kram Ingela

    SvaraRadera

Kommentar: