Små händelser

Små händelser
Livet här

söndag 25 oktober 2015

SÖNDAG PÅ LILJEGÅRDEN

En härlig morgen ......djuren utsläppta, förr utom lilla Wilda. Hundarna rastade ute i hagen,nu hoppas jag att söndagen går i lugnets tecken.

Det är så härligt att se hur de två lammen tyr sig till varandra, banden blev väl starkare då de miste sin mamma.....de lämnar inte varandra...såå söta!
Citronerna är äntligen skivade, så att jag kan göra ny citrondricka......detta har jag skjutit upp i över en vecka, då det har kommit annat emellan.



Nu är blomlådorna tömda, oj!...vad tomt det ser ut. Jag har grävt ner rosorna och murgrönorna, så kanske, kanske, de klarar sig över vintern och   kan blomma till sommaren igen...prova kan man alltid!!!

Blåsigt ute och fåglarna åker karusell på talgbollarna, att de inte blir snurriga!!...det blir de kanske? 



Dagen är lugn och skön, inga nya sjuklingar...... så jag tog mig tid, för en ridtur. 
Wilda gillade Pjakkurs närvaro i stallet, när han ryktades och gjordes färdig för turen. 


Det blåste bra, men det gjorde inget....... såå skönt att inte tänka på något annat, än att följa hästens rörelser. 

Jag är så nöjd med söndagen, som har varit lugn och skön....här på gården, inga oönskade händelser, det är väl en bra dag. 
Kul att Du hade vägarna förbi och tittade inom till mig här på Liljegården. 
Kram Ingela 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: