Små händelser

Små händelser
Livet här

torsdag 29 oktober 2015

ALMA BLEV TVÅ O ETT HALVT ÅR!!

Min magkänsla stämde, Alma svarade inte på antibiotikan.....ingen bättring alls. 
Så hon har fått sluta sin vandring här på jorden och betar nu tillsammans med sin mamma på sälla jaktmarker. Hon blev bara två o ett halvt år, hon efterlämnar sitt lamm..... som vi hoppas, ska klara sig. 

Man ska lita på sin magkänsla.... det är inte första gången som jag har rätt. 
Varför??... gjorde jag inte det??.... då hade hon fått sluta redan igår. 
Men jag ville ge henne en chans....men tyvärr, det lyckades inte .... sov i ro lilla vännen. 
"Hade inte om varit, då hade kärringen stångat tjuren! " är det ett ordspråk som heter. 

Nu får vi fokusera på att klara lammet..... vi ska kämpa för henne... Alma!!!

Almas lamm var tänkt att säljas som livlamm, men klarar hon livhanken utan sin mamma..... då får hon stanna på gården. Så hon har nu fått ett namn "Saga"
Det andra tacklammet som också förlorade sin mamma och lyckades undkomma från ev. rävangrepp med en sargad svans får också stanna och har fått namnet "Tindra"
Så Ronja, vi ska även ta väl hand om ditt lamm. 

Så nu har jag två skyddslingar att värna om...... vilket känns skönt efter alla tråkigheter.
Katten har lagt sig till ro inne hos fåren....... så nu råder där lugn och ro. 


Något uppmuntrande här idag  var när en av våra döttrar och barnbarn kom hit......uppskattat besök. 



Jag känner mig rätt så slut, efter dagens händelser...... men det är bara till att se det positiva ut av det hela.... att lilla Saga och Tindra stannar kvar här på Liljegården.

Tack för ditt besök här på gården. 
Kram Ingela 

2 kommentarer:

  1. Morgon… åh vad tråkigt Ingela, men det finns inget ont som inte har ngt gott med sig Saga o Tindra ;-) ta hand o gosa m dina underbara djur!!
    Ha en underbar fredag o jag önskar dig en lugn o mysig helg m gubbe o alla djur. Kramiz Lotta

    SvaraRadera
  2. Tack Lotta!
    Jag önskar Er i Västrarp en härlig helg.
    Jag ska själv jobba i helgen, så jag ska ha en mysig helg tillsammans med vårdtagarna.
    Kram Ingela

    SvaraRadera

Kommentar: