Små händelser

Små händelser
Livet här

torsdag 1 oktober 2015

Önskar att jag hade.....

....någon här som stämde in på, vad där står på flaskan, nu när det är städning.

 Jag vill hellre tillbringa dagen utomhus i det fina vädret..... men här är ingen städhjälp... snyft!!! så jag får ta en sväng om med dammsugaren själv!! 
Jag hade tänkt att putsa fönsterna.... men solen står på så det får tyvärr vänta hi,hi!!....ibland har jag turen på min sida!! 
Men riktig höstig husmanskost blev det lagat... sååå gott!! 




Rotmos eller rabbemos, kärt barn har många namn. 
Chilin som jag har på tork här i köket, börjar gå över i en intensiv röd färgskala.... men jag aktar mig noga för att röra vid den..... bränt barn skyr elden ha,ha!!!

Jag får väl se till att ta på handskar, när de har torkat och ska läggas i burk. 

Städningen och mockningen klar.... underbar känsla. 
Så en stund vid paddan, för att skriva lite på bloggen. 
Ännu är det inte mörkt, så jag hann även med en ridtur...... dagens avkoppling för en trött städerska!! 


Denna lilla huggormen, har verkligen haft maximal otur, då den har ringlat sig ut på grusvägen och i samma stund har en traktor passerat..... ja, livet kan fort ta slut, för både människor och djur. 

Så gläd dig åt livet och strunta i att irritera dig på petitesser, för det.... är livet för kort till, min vän! 
Hemma igen och vi möts av stallkatten och vet du vad?... tröttheten är som bortblåst, ja se en ridtur kan göra underverk. 


Oj!!...redan torsdag, nu väntar två arbetsdagar och sedan är det helg. Då får vi besök, av en släkting till mannen här.... ska bli spännande, jag har bara träffat henne en gång tidigare för åtskilliga årtionde sedan. 
Du får ha en bra dag och det är lika roligt varje gång, som du tittar in till oss här på gården. 
Kram Ingela 

1 kommentar:

  1. Hej Ingela. Önskar dig och din familj en trevlig helg i det ljuvliga höstvädret. Ser att du har lika dan tvålflaska som vi har. Även vi har i veckan ätit hemlagad rotmos. Ett av våra favorit rätter faktiskt. Då är livet härligt.
    Skön helg på er
    Kram/Lena

    SvaraRadera

Kommentar: