Små händelser

Små händelser
Livet här

lördag 24 oktober 2015

NU RÄCKER DET!!


Två dagar med tusen järn i elden!
Då tackan som har stått i boxvila i åtta dagar och fortfarande haltar, var det åter dags att kontakta min underbara veterinär.....för råd. Då jag misstänker att vår gamla bagge har lyckats betäcka henne , trots baggförkläde och att hon nu är eventuellt dräktig.... ska hon bara gå i den lilla vinterhagen, för där belastar hon inte benet på samma vis som ute den större hagen. Så nu har även de andra fåren fått göra henne sällskap .....trodde jag, Ulle och ett bagglamm har på något sätt tagit sig ut i den stora hagen
och vidare därifrån....jag river snart mitt huvud blodigt.....hur lyckas de????

Samtidigt håller jag på med matbrödsbak och mazariner...... 
jag kan bara säga "jädrans bagge"
Jag har aldrig haft något får tidigare, som har rymt ut på detta viset..... men jag får som vanligt se det ifrån den positiva sidan, att vi såg honom och kunde  få in honom igen!! .... innan mörkrets intåg. 



Inte är det slut här, då ser jag att en av hästarna visar tecken på fång....nej!!.... inte det också, åter kontakt med veterinären. 
Boxvila och medicinering blev det för lilla Wilda..... "nu räcker det med sjuklingar här på gården!! "


Du behöver inte fråga om det smakade bra med mat ikväll, efter en hektisk dag. 

Nu håller vi kväll och hoppas på en lugnare söndag. 
Kram Ingela 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: