Små händelser

Små händelser
Livet här

lördag 3 oktober 2015

Tillbaka blick

....på något av vad helgen bjöd på. 
Vi har haft besök här av min mans kusin från Danmark. 

Fick göra mig till, genom att göra en dansk äpplekaka till kaffet.... så att hon skulle känna sig extra välkommen...... det gick hem!! 

 Äpplemos, krossade makroner och grädde, består den av. Jag vet inte om det går att köpa makroner här hemma, det är en sorts mandelbiskvier.



Så blev det så klart en tur ut i skogen och svampplockning, Karl Johan svamp, gula kantareller och trattkantareller blev det i korgarna för henne, att ta med sig hem till Danmark. 

Jag hade lite ångest över vad vi skulle kunna bjuda på till middag.....  för vår gäst åt inte kött. 
Men hör och häpna, hon åt lammkött.......som du säkert förstår, så tyckte jag att hon var en klok människa..... lammkött är ju sååå himla gott!!! 
Hon är välkommen hit fler gånger,på lammkött hi,hi!!!

Ja, så gick fredagen här hemma hos oss! 
Kram Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: