Små händelser

Små händelser
Livet här

torsdag 1 oktober 2015

Gårdagen här

Inga större händelser här, jag hann bara med allt det nödvändiga..... som skulle klaras av innan jag skulle iväg för ett kvällspass på mitt arbete. 
Gårdagens mockning klar, jag hade som vanligt sällskap, medan jag höll på. Billie vår stallkatt, följde med in i varje box och kontrollerade så att det blev bra gjort!! 
Vi tog en liten paus och då skulle han mysa i knäet. 
Är helnöjd med den nya beläggningen på stallgolvet, så det blir till att ta resten också..... men det måste vänta till nästa år, då hästarna är ute. 

När jag gjorde klart för en ny hage till tre av hästarna, fick jag sällskap av en annan liten katt.... som var nyfiken på vattenspannarna. 

Inne i fårstallet, stämmer inte texten nu....... då det inte enbart är vita inneboende. 

Ulle och Ulla är ju flockens svarta får eller rättare sagt grå. 
 Hör ni killar, det står en fönstertittare här utanför, som kollar in hos oss!! Du Ulle, upp till bevis nu.....och visa henne vem som bestämmer här i flocken!!! 


Igår togs årets sista ensilage in, det var dock inte vårt..... vi fodrar med hö till våra djur. 

Så mycket mera hände här inte igår. Idag får vi besök från Danmark, det ska bli kul. 
Kram Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: