Små händelser

Små händelser
Livet här

fredag 16 oktober 2015

Ingen varg!!.... men en h

Fredag morgon, klockan ringer... dags att svänga de lurviga över sängkanten. 
Två överlyckliga hundar, möter mig i trappan, för nu är det dags att gå ut. 

Jag gick sedan som vanligt in till fåren med pellets och morötter. 


Allt väl än så länge, jag kopplar upp Ulle (baggen) för att han inte ska äta av pelletsen..... detta för att skydda honom ifrån att få urinsten. 
Han får istället en skål morötter. 
Alla äter sin frukost, plötsligt får Ulle panik och börjar stånga i väggen..... vad nu??,  då ser jag att en av hästarna har tagit sig in genom den lilla dörren (då menar jag verkligen lilla!!) och står strax bakom baggen inne i stallet. 
Jag lyckas släppa baggen och få tag i hästen. Nu gällde det att få ut honom samma väg som han kom in....... detta med ett antal nyfikna blickar av fåren...... det såg säkerligen komiskt ut, men det lyckades. 
En besviken häst utanför en stängd dörr  och jag kunde åter andas ut!... pust!!!

Äntligen kunde jag sätta mig, med en varm kopp kaffe och morgontidningen. 
En tur med hundarna, när jag kom hem efter jobbet, himlen jämngrå och tung, inte ett endaste fågelkvitter hördes. Kändes som om hela världen hade gått i ide..... inget upplyftande alls.... någon enstaka blomma var det enda som lyste upp på vår vandring!! 



Inte lingon,men bär från liljonkonvalj...... giftiga men en färgklick i det gråa. 

Så något gott till kvällskaffet, måste vi ha i höstmörkret. 
Äpplepaj fick det bli. 


Jag hann bara ta ut pajerna från ugnen, då det körde upp en bil på gården...... gäster!! Perfekt det kunde ju inte parera bättre!!!! 
Besöket gjorde att höstmörkret antog en ljusare ton...... såå roligt! 
Om det hade gått, då skulle jag även bjuda dig på en bit. 
Nu önskar jag Dig en fortsatt härlig fredagskväll! 
Kram Ingela 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: