Små händelser

Små händelser
Livet här

onsdag 14 oktober 2015

Vårtecken!!

Dagen har varit helt underbar, jag har varit ute stort sett hela dagen. 
Det blev en långtur med hundarna, men så fel det kändes att bara gå med två hundar, jag saknade Wilma.


Jag förenade nytta med nöje, för jag skulle kolla upp så att det inte bedrevs älgjakt, där jag sedan hade tänkt mig att rida. 
Plötsligt fick jag syn på ett vårtecken bland höstlöven..... om du tittar längst hit på bilden, så kan du få syn på den lilla vitsippan. 


Jag som inte är någon älskare av hösten....... fick lite av vår känslor idag!! 
Det blev en tur på en o en halv timme i det vackra vädret.... lite kantareller fick vi också med oss hem. 



Någon som jagade, fanns inte... så en ridtur var okej!! 

Den här lille gossen Eilifur skulle hänga med ut på turen, för att han fick inte vara med häromdagen, då vi var ute på picknick. 
Jag kan hålla med dig som gillar hösten, att färgskiftningarna är vackra. 
Det blev en tur på två och en halv timme, vi passerade förbi äppleträden där jag brukar plocka äpplen till dörrkransar..... det får jag ta en annan dag. 

Nu har det hänt så många gånger, att när vi sitter vid köksbordet.... då sätter sig talgoxarna på fönsterspröjsen och tittar in på oss.... och undrar, när vi ska lägga ut solrosfrön till dom. 
Så det fick bli en tur till Lantmännen för att köpa fågelfrö och lite annat också. 


Fåglarna fick sina frön och hundarna sina ben,så blev alla nöjda!! 
Ett bak blev det på kvällen, för jag blev så sugen på fröknäckebröd..... som är sååå gott!! 

För oss själva, blev det lite onyttigheter dukat fram när det var dags att kolla in "Bonde söker fru"
....lite gott måste man ha, annars vore livet allt för trist!! 

Detta var några av händelserna här på gården idag.
Nu ska jag gå ut och titta till djuren.... alltid lika roligt med Ditt besök här. 
Kram Ingela 


2 kommentarer:

  1. God morgon! Ja du Ingela vilket kanonväder vi hade och idag verkar det bli lika bra! Och jag förstår saknaden efter Wilma, det har snart gått 1,5 år sen vår lilla Alice fick somna in….våra älskade djur är värd det bästa av oss o precis som du skriver det är vi som valt djuren o inte dom!! Vilken fin ridtur du oxå hade, lite (eller väldigt) avundsjuk på att du kan plocka äpplen…det är det enda jag saknar från Nyköping där vi hade 2 stora äppleträd(vi äter dagligen äppelmos i filen…) hihi!! Ha en underbar torsdag och njuuuut av livet o djuren!! Kramiz Lotta

    SvaraRadera
  2. Godmorgon Lotta
    Jag kan trösta dig angående äpplena, de är röda och fina men inte speciellt goda. Vi har två äppleträd här hemma, men inte ett endaste äpple på dem i år.
    Jag ska också ge mig ut på en ridtur idag, det gäller att passa på.
    Du får ha en mysig dag tillsammans med alla dina djur!
    Kram Ingela

    SvaraRadera

Kommentar: