Små händelser

Små händelser
Livet här

måndag 26 oktober 2015

DET ÄR NÅGOT VISST MED MÅNDAGAR

Måndag morgon, en härlig känsla med en orörd vecka framför sig..... alla håller säkert inte med mig. Många är det som tycker att måndagar är tvii!!.... att jag gillar måndagar,beror kanske på att jag jobbar var tredje helg och har fridagar mitt i veckan. 

Här hemma på gården står Wilda fortfarande i boxvila, hon är så duktig.... inte roligt att stå ensam inne i stallet, men hon fixar det bra. 
Jag går in till henne imellan åt och kliar henne på halsen och hon svarar genom att små nagga mig i håret...... så jag får agera häst ibland hi hi!!....ja vad gör man inte??.... för djuren! 

Jag gick en långpromenad med hundarna i eftermiddags och samlade på mig lite naturmaterial... som kottar m.m. för framtida bruk.

Jag tycker att det enkla, oftast är vackrast och då passar det bra med lite ifrån naturen. 
Ännu är det inte tid att skapa julstilleben, bilden är hämtad ifrån förra julen. 

Nog om detta.... idag var det tid för att fylla på flaskorna med citrondrickan..... som är såå gott!! 


Även chilin var nu torkad och kunde läggas på burk. Denna gången hade jag handskar på, vilket jag inte hade när jag hängde dem till torkning...... man lär så länge man lever, sägs det!!


 Jag älskar stark mat, så därför är chilin en av mina favoriter.... men ibland får mannen här chippa efter luft hi,hi!!!
Detta var några händelser här, på veckans första dag. 
Du får ha en fortsatt bra måndag, så får vi se vad tisdagen har att ge. 
Kram Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: