Små händelser

Små händelser
Livet här

onsdag 30 september 2015

Tiderna förändras!!

Det som var torftigt förr i tiden, är en super trendig inredningsdetalj idag. 
Ja, begreppen förändras, med tiden!! 
Fattigmansilver eller kvicksilverglas som det också kallas, kom i mitten av 1800 -talet. 
Det skulle efterlikna silver, som inte vem som helst hade råd till. 
Har man tur kan man finna äkta gamla fattigmansilverföremål, på loppisar, auktioner eller i en secondhandbutik, till en billig peng. 
Ofta var det målat något motiv i vitt, på de riktigt gamla föremålen. 
Jag har köpt en hel del på loppis i Danmark, men det har inte varit något riktigt gammalt.....men det pryder sin plats. 



Hittar man inte något fynd på loppis, så finns det mängder just nu i butikerna...... kanske inte alltid så billigt. 

Dessa sex föremål fick jag för 130 kronor på loppis i Danmark. 
Rätt som det är, så vill man byta ut det och vill ha något nytt..... då är det skönt, att det inte har kostat en förmögenhet!! 

Nu till något helt annat, som handlar om blommor och bin...hi,hi!! 
Eftermiddagen har jag tillbringat utomhus, jag får bara inte missa detta underbara väder....   städa gör jag en annan dag!!! 
Njuter av de fåtal blommor som finns i min lilla rabatt. 


Självklart så serveras kaffet utomhus, jag vet ju inte, om det blir så många gånger till i år??..... men vem vet??? 

Jag är verkligen glad för vår lilla veranda, många koppar kaffe har vi druckit där ute under sommarmånaderna. 
Jag fick besök av surrande insekter, som också ville utnyttja dagen och njuta av blommornas nektar. 


Lite glass slank ner, den hade bedövande effekt..... då jag börjar känna mig något dassig och ont i halsen. 
Men jag hoppas bara på att det är tillfälligt!! Lite god nattsömn kan göra susen..... på en lantis!! 

Nattsömnen gjorde sitt, känns bättre nu på morgonen..... 
Kram Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: