Små händelser

Små händelser
Livet här

fredag 10 mars 2017

Jag har njutit av det vackra vädret tillsammans med gårdens djur

Vädret idag var som gjord för en långtur på hästryggen, men så blev det inte, för jag hade bokade tider både på morgonen och senare på dagen. 
Så jag har istället varit ute och tagit vara på det vackra vädret mellan varven. 
Nu har lammen fått namn, det är min bloggvän Lotta som har gett dom namnen... Siri, Sigrid och Stina, det var väl passande namn på Sagas lamm?..... tack Lotta!!! 


Vi har satt Lillan i lamningsbox idag, för om det går som jag har räknat ut, då är det hon som står på tur för att lamma..... bäst att ta det säkra före det osäkra, för jag vill helst inte ha flasklamm. 
Det var nog bra att jag har tagit det lugnt för övrigt idag, då jag har fått ett bakslag med ryggen..... känns som om jag åter är på ruta ett.....värst är det när jag sitter.

Mina förutsättningar var ju annars idag att jag skulle fått planterat Penséerna, men jag kunde inte för ryggens skull, bära tunga säckar med jord...... men imorgon är en ny dag och då är det kanske bättre. 

Så har vi kväll, nu tycker jag att både du och jag håller fredag kväll.....så ses vi imorgon igen. 
Kraam /Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: