Små händelser

Små händelser
Livet här

lördag 11 mars 2017

Vi är nöjda med dagen!!

Vilken dag vi har haft här, med en sol som har strålat och värmt både folk och djur här på gården. 
Mannen har eldat upp kvistar och skräp..... vårens första brasa, han har kört kogödsel till de sista pallkragarna, så nu är det bara sanden som ska dit....sedan är det klart tills att jag ska sätta mandelpotatisen.


Idag skulle jag planterat ut blommorna, men jag kunde rätt så snart konstatera att min onda rygg inte skulle hålla för det. 




Envis som jag är, då jag har satt mig mig för något, så skulle Penséerna planteras , så mannen fick skaffa hem jord och fylla lådorna. Plantera klarade jag av när lådorna bara kom upp i rätt höjd.... 



De blåa Penséerna fick rama in runt om verandan, de vita som jag egentligen tycker bäst om, samsas här innanför på verandan. 
Nu ska de bara stå och växa till sig, för nu ser de inte så mycket ut för världen....

Tranorna har anlänt hit, sedan en vecka tillbaks och spatserar omkring i hagarna......åter ett vårtecken. 
Småfåglarna matar jag ett par månader till, även om vintern inte har varit hård, så har det gått åt åtskilliga säckar med solrosfrön och talgbollar.......men det är de värda, mina små vänner! 
Idag har hundarna haft premiär, med att vara ute i hundgården några timmar och det var populärt! 

Nu ligger det två trötta hundar här i sina korgar, så vi är alla nöjda med vår dag. 
Kraam /Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: