Små händelser

Små händelser
Livet här

onsdag 22 mars 2017

Den tjugonde juni sitter jag på en parkbänk o matar duvorna!


Ja du, nu går det fort tills att jag går i pension, det är väl då jag ska sitta på en bänk i Stadsparken och mata duvorna med bröd 🍞..... och på så vis få tiden till att gå?????




Jag kan stå och titta på lammen hur länge som helst, när de busar och springer omkring. De är otroliga till att inte vara äldre, den ena bara sex dagar och trillingarna Sigrid, Siri och Stina två o en halv vecka gamla.



Det är lika underbart vart enda  år, att ha små lamm springande omkring här på gården.

Nu väntar vi bara på att de två sista tackorna, ska se till att lamma....men det kan ju dröja, om det är så att jag har beräknat fel på lamningen....får väl se hur bra jag är på det som kallas mattematik! 



Nu behöver vi uppehållsväder och med lite sol, så att det kan torka upp i den hagen som hästarna går i.....för där är rejält upptrampat på sina ställen.



När jag tänker efter, så kommer nog inte pensionen att räcka för bröd till några duvor, så jag får hitta på ett annat sätt att fördriva tiden med... Hi,hi!!!!
Var rädd om dig! 
Kraam /Ingela 




2 kommentarer:

  1. Hi hi, ja den där parkbänken är nog kul i bara en dag sen är det full rulle igen! Livet på din gård måste vara det bästa sättet att fördriva tiden på...
    Söta söta lammungar också!
    Ha en fin torsdag nu :)
    Kram Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja Titta, jag tror också det och äter brödet själv!
      Jag lär nog inte bli arbetslös här hemma på gården.
      Du får njuta av vårvädret.
      Kram Ingela

      Radera

Kommentar: